هوالخلاق
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا. (کهف آیۀ 46)
مال و فرزند، زینت زندگی دنیاست؛ و باقیات صالحات ثوابش نزد پروردگارت بهتر و امیدبخشتر است.
كتاب رفتار با كاركنان دشوار
(101 كليد طلايي تعامل اثربخش با كاركنان بدقلق و نابهنجار)
تاليف: دكتر مهرداد پيدايي و احمد رحيمي
يكي از شگفتي هاي جهان هستي،گوناگوني اشياء و پديده هاي پيرامون ما انسان هاست كه با تفكر و تعمق در روابط بين اين پديده ها مي توان به يكپارچي و هماهنگي بين آنها و نظم ذاتي نهفته در اين دگرگوني ها پي برد. يكي از مهمترين اين تفاوتها در پيچيده ترين عنصر هستي يعني انسانها مي باشد.خواسته های آنها یکسان نبوده و ارزشها ،هنجارها ، و اعتقاداتشان نیز با یکدیگر تفاوت دارد . پس این وظیفه ماست که به افراد پیرامون خود به این شکل بنگریم که هرکس مانند خود ما دارای نقایص و معایبی است و اگر دیگران برای ما مهم هستند ، باید در رفع و تصحیح معایب آنها تا حد امکان ، تلاش کنیم.
هر روز در جامعه با شخصيت هاي گوناگوني برخورد مي کنيم و نحوه برخورد آنها با ما، عکس العمل هايي را از سوي ما برمي انگيزد و احساس شادي و يا ناراحتي و اضطراب را در ما به وجود مي آورد. در اين ميان در محيط کار خود گاهاً با شخصيت هايي برخورد مي کنيم که با ما همکاري نمي کنند، چاپلوسي مي كنند ، حالت تدافعي به خود مي گيرند، زيرآب ديگران را مي زنند و يا حتي رفتاري كينه توزانه از خود نشان مي دهند.
اين شخصيت ها با رفتار منفي که از خود نشان مي دهند، مانع تلاش هاي ما براي ارايه کار مفيد مي شوند و گاهاً نتيجه منفي و معکوس از انجام کارها را به همراه دارند. به اين نوع شخصيت ها، شخصيت هاي «دشوار» يا «بدقلق» گفته مي شود.
بايد توجه داشته باشيم که اعمال و رفتار شخصيت هاي دشوار را به شيوه اي حرفه اي، و نه شخصي مورد توجه قرار دهيم. به اين معنا که اين نکته را در نظر بگيريم که افراد دشوار لزوما ما را به عنوان هدفي در نظر نمي گيرند که بايد چنين هدفي را به چنگ آورند، بلکه ممکن است افراد دشوار در تلاش جهت به دست آوردن آنچه مي خواهند، ما را به عنوان يک مانع يا نخستين گام براي عبورتلقي کنند و رفتارهاي منفي و ناشايست از خود نشان دهند بنابراين توصيه مي شود، ياد بگيريم اهانتها، بي اعتنايي ها و ضربه هايي که از پشت بر ما وارد مي شود، را به شيوه اي حرفه اي و نه شخصي، تحمل کنيم و با اعمال پيشنهاداتي که در برخورد با شخصيت هاي دشوار، مطرح می شود، رفتار اثربخش با شخصيت هاي دشوار و مشکل ساز داشته باشيم تا خود را از فشار رواني و استرس هاي موجود در محيط کار دور سازيم.
تلاش مولفان اين اثر بر اين بوده است ضمن شناسايي و توصيف رفتارهاي كاركنان دشوار كه در سازمانهاي مختلف ايراني مشاهده مي شوند راه حل هايي عملياتي جهت نحوه مديريت و تعامل اثربخش با آنها ارائه شود.
در كتاب حاضر 101 نوع شخصيت دشوار با مطالعه ميداني سازمانهاي مختلف دولتي و غير دولتي استخراج شده و نمودهاي رفتاري آنها متناسب با ويژگي هاي فرهنگي كشور مورد تحليل قرار گرفته و راه حل هاي متنوعي نيز جهت بكارگيري موثر آنها در جهت اهداف كسب و كار ها ارائه گرديده است.
اين كتاب در 240 صفحه تدوين شده كه در آن هر كدام از شخصيت هاي دشوار در يك صفحه شرح داده شده و در صفحه بعد راهكارهاي تعامل با اين افراد توضيح داده شده است اين شخصيت ها عبارتند از:
افراد اختاپوستی | افراد زیرآبزن | افراد افسرده | افراد سرزنش کننده |
افراد با استرس بالا | افراد سلطه طلب | افراد باج گیر | افراد سوء استفاده گر |
افراد باند باز | افراد سودجو | افراد بد ذات | افراد سیاسی کار |
افراد بداخلاق | افراد شایعه پراکن | افراد بدبو | افراد عصبانی |
افراد بدبین | افراد عقل کل (همه چیزدان) | افراد بددهن و فحاش | افراد غیبت کن و بدگو |
افراد برنامه ریز | افراد غیر متعهد | افراد بسته | افراد غیرممکن |
افراد بله قربان گو | افراد غیرمنطقی | افراد بورس باز | افراد فداکار (قربانی) |
افراد بی ادب | افراد فرصت طلب | افراد بی انگیزه | افراد فضول |
افراد بی تفاوت | افراد قانون ستیز | افراد بی حجاب افراطی | افراد قدرت طلب |
افراد بی شعور | افراد کارچاق کن | افراد بی مسئولیت | افراد کار گریز |
افراد بی نظم | افراد کثیف | افراد پارتی باز | افراد کم حرف |
افراد پرتوقع | افراد کم رو | افراد پرحرف | افراد کم کار |
افراد پرخاشگر | افراد کمال گرا | افراد پوست تخم مرغی | افراد گستاخ و بی ادب |
افراد تکرو | افراد گسیخته گون | افراد تنبل | افراد لجباز و خودسر |
افراد جاه طلب | افراد محافظه کار | افراد چرب زبان و چاپلوس | افراد مستبد و خود رای |
افراد حسود | افراد مشکوک | افراد حواس پرت و بی توجه | افراد مضطرب |
افراد خجالتی | افراد معتاد | افراد خود سرزنش کن | افراد مغرور و متکبر |
افراد خود شیفته | افراد منتقد | افراد خودخواه | افراد منفعل |
افراد دارای اعتماد به نفس بالا | افراد منفی گرا | افراد دارای تمارض | افراد موذی و آزارگر |
افراد دارای دوستی افراطی | افراد مهرطلب | افراد دارای قدرت | افراد ناپایدار یا مرزی |
افراد دروغگو | افراد نمایشی | افراد دغل کار | افراد وابسته |
افراد دو رو | افراد وب گرد | افراد دوری گزین و اجتنابی | افراد وسواسی |
افراد رشوه گیر | افراد همیشه شاکی | افراد رویا پرداز | افراد همیشه نه گو |
افراد ریاست طلب | افراد یخی | افراد زود رنج | افرادی که می گویند کار من نیست |
افراد زورگو | افراد سخن چین | افراد زیاد گریه کن | افراد معتاد به اینترنت |
كتاب ارزشيابي عملكرد دولت و سازمانهاي دولتي
تاليف: دكتر مير مهرداد پيدايي
باتوجه به نقش و اهميت سازمانهاي دولتي در فرایند توسعه كشورها و تاثير گسترده تصميمات و برنامههاي اتخاذ شده ، بر ساير حوزههاي اقتصادي نظير بخشهاي خصوصي، تعاونيها و… به نظر مي رسد ارزيابي و پايش مستمر عملكرد اين سازمانها، بتواند ضمن آسيب شناسي و تعيين نقاط قوت و ضعف آنها، زمينه مناسبي را براي برنامهريزي بهتر در سالهاي آتي فراهم سازد.
محتوي كتاب حاضر بهگونهاي تدوين گرديده كه در آن ضمن تبيين مفاهيم و نظريههاي مديريت دولتي بهعنوان اساس و پايه اصلي نظامهاي اداري، فرایند ارزيابي در سه سطح اصلي كاركنان، سازمانها و دولت در نظر گرفته شود.
مبناي ارزيابي در سطح نخست، كاركنان بوده كه در دو بعد عملكرد و شايستگي تدوين گرديده و ميتواند بهعنوان عنصر اصلي در سازمانهاي دولتي نقش آفريني نمايد.
در سطح دوم، واحد ارزيابي، سازمانهايي هستند كه در قالب دستگاههاي اجرايي در بدنه دولت فعاليت ميكنند. بهرهگيري از نظامهاي مختلف كيفيت و تعالي در كنار الگوهاي اختصاصي ارزيابي عملكرد سازمانهاي دولتي از جهتگيري محوري محتوي اين قسمت از كتاب ميباشد.
در سطح سوم، مبناي ارزيابي، دولت و حاكميت بوده و مقياس ارزيابي در سطح كلان جامعه در نظر گرفته شده است. آنچه كه در اين فصل بيشتر مبناي عمل بوده، اصول، مباني و معيارهاي حكمراني خوب ميباشد كه در ايران و چند كشور توسعه يافته و در حال توسعه مورد بحث قرارگرفته است.
مجموعه سطوح سه گانه بالا در پنج فصل كتاب قرار داده شده و در انتهاي كتاب، چند پيوست بهمنظور مشاهده نمودهاي عيني ارزيابي سازمانهاي دولتي در ايران ارائه شده است كه در پيوست نخست به برنامههاي توسعه ملي در قبل و بعد از انقلاب پرداخته شده و در پيوست دوم به آييننامهها و شاخصهاي ارزيابي سازمانهاي دولتي كه از طرف سازمان مديريت و برنامهريزي كشور ابلاغ گرديده، پرداخته شده و درپيوست سوم و چهارم، ابزارها و نتايج ارزيابي حكمراني خوب گنجانده شده است.
سفارش كتاب:
09120606146
55312041
آقاي صادقي
كتاب داشبورد منابع انسانی
تاليف: دكتر مير مهرداد پيدايي و محسن صادق منش
در اين كتاب ضمن تبيين مفاهيم و تاريخچه داشبورد، فرايند طراحي انواع داشبوردهاي منابع انساني نظير داشبورد اداري، داشبورد تعالي منابع انساني و داشبورد شايستگي هاي منابع انساني در چارچوب عملياتي شرح داده شده و شاخص هاي كليدي عملكرد واحدهاي منابع انساني از فرايند برنامه ريزي و جذب تا انفصال ارائه شده است.
داشبورد اداري:
در اين داشبورد كه تحت نرم افزار اكسل طراحي شده است مي توان ميزان اضافه كاري، ماموريت، مرخصي و ديگر ويژگي هاي اداري كاركنان يك سازمان را به صورت كلي ، به تفكيك واحدها، سطح تحصيلات و ساير ويژگي هاي دموگرافيك نمايش داد.
داشبورد تعالي منابع انساني:
در اين داشبورد كه تحت نرم افزار اكسل طراحي شده، امتياز ابعاد، مولفه ها و معيارهاي تعالي منابع انساني مطابق مدل تعالي انجمن منابع انساني به تفكيك مولفه ها، سالهاي مختلف و… ارائه شده است در اين داشبورد وضع موجود توانمندسازها و نتايج منابع انساني به تفكيك مولفه ها نمايش داده شده و سطح تعالي سازمان متناسب با بلوغ منابع انساني نمايش داده مي شود.
داشبورد شايستگي هاي منابع انساني:
در اين داشبورد كه تحت نرم افزار اكسل طراحي شده است شايستگي هاي منابع انساني اعم از قابليت هاي فني، انساني، اداركي، بهره هوشي، شخصيت، هوش هيجاني، خلاقيت و ويژگي هاي ادراكي نظير رضايت شغلي و تعهد كاركنان در سطح كل سازمان و به تفكيك جنسيت، تاهل، تحصيلات، سن، سابقه و … قابل مشاهده مي باشد.
تحليل آماري
دكتر میر مهرداد پيدايي و دکتر نازنین پیله وری
در اين اثر مباحث آمار استنباطی مشتمل بر مفاهیم، تکنیکهای نمونهگیری، تخمین و آزمونهای آماری با زبانی ساده ارائه گرديده كه هدف از آن تقویت توان تجزیه و تحلیل دادههای آماری دانشجویان جهت تدوین پایاننامه خود مي باشد.
دستنامه ارزيابي اثربخشي برنامه هاي آموزشي
(دستورالعمل، فرم، نرم افزار)
كتاب دستنامه ارزيابي اثربخشي برنامه هاي آموزشي كه به همت انجمن مديريت ايران به چاپ رسيده، حاصل يك دهه تجارب مولف در سازمانهاي مختلف دولتي و غير دولتي، اعم از شركتهاي توليدي و خدماتي است كه جهت گيري اصلي در آن ارائه رويكردي كاملاً عملياتي و ابتكاري در خصوص ارزيابي برنامه آموزشي است. در اين كتاب تلاش گرديده با تركيب دانش آماري، رياضي، آموزش و كامپيوتر، رويكردي نوين در خصوص ارزيابي برنامه هاي آموزشي ارائه شود. بطوري كه پيچيده ترين مباحث آماري و رياضي به زباني بسيار ساده همراه با مثال و نمودهاي عيني آميخته گرديده تا مخاطب با صرف كمترين زمان ممكن بيشترين سطح دانش و مهارت عملي پيدا نمايد.
شما مي توانيد در اين سايت ضمن دسترسي به فايل قابل ويرايش فرم هاي ارزيابي اثربخشي برنامه هاي آموزشي به نرم افزارهايي كه در قالب اكسل تهيه شده مطابق راهنماي كتاب دسترسي داشته باشيد. براي باز نمودن هر كدام از فايلها كافي است رمز ارائه شده در كتاب را وارد نماييد.
فايل فرم هاي ارزيابي برنامه هاي آموزشي
سطح1- فرم شماره 1( ارزيابي رضايت فراگيران) | دانلود |
سطح2- فرم شماره 2( تهيه پيش آزمون و پس آزمون) | دانلود |
سطح2- فرم شماره 3(سوالات پس آزمون) | دانلود |
سطح2- فرم شماره 4(تهيه سوالات كنترل و آزمايش) | دانلود |
سطح3- فرم شماره 5(ارزيابي سطح مهارت) | دانلود |
سطح4- فرم شماره 6( ارزيابي نگرش فراگيران) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 7( ارزيابي تغييرات رفتاري و عملكردي مبتني بر هدف) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 8( ارزيابي رضايت فراگيران مبتني بر معيارهاي ثابت) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 9(تعيين انتظارات رفتاري و عملكردي از برنامه هاي آموزشي) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 10(تعيين مناظر ارزيابي) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 11(ارزيابي مديران ارشد و مياني) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 12(ارزيابي روسا و سرپرستان) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 13(ارزيابي كارشناس و كارسناس مسئولان) | دانلود |
سطح5و6- فرم شماره 14(ارزيابي ساير كاركنان) | دانلود |
سطح7- فرم شماره 15(ارزيابي مبتني بر شرح مشاغل) | دانلود |
سطح7- فرم شماره 16(ارزيابي مبتني بر كارت امتيازي متوازن) | دانلود |
سطح7- فرم شماره 17(ارزيابي مبتني بر تحليل همبستگي) | دانلود |
سطح 9- فرم شماره 18 (تحليل جامع اثربخشي برنامه هاي آموزشي) | دانلود |
فايل نرم افزارها
AHP5P | دانلود |
TSS L1 | دانلود |
TSS L2 | دانلود |
TSS L3 | دانلود |
TSS L4 | دانلود |
TSS L5-1 | دانلود |
TSS L5-2 | دانلود |
TSS360 | دانلود |
TSS L7-1 | دانلود |
TSS L7-2 | دانلود |
TSS L7-3 | دانلود |
TSS ROI | دانلود |
TSS L9 | دانلود |
كارگاه عملي ارزيابي اثربخشي برنامه هاي آموزشي با رويكرد پروژه محور
ارسال هرگونه نقطه نظرات اصلاحي و پيشنهادي مخاطبين محترم كتاب، جاي مسرت وافر براي اينجانب خواهد بود.
مير مهرداد پيدايي
M_peidaie@yahoo.com
دانلود رزومه